Nytt nummer av Jakobstad informerar fokuserar på dialog och upplevelser

24.06.2019

– Målsättningen i Jakobstads strategi är att staden ska fortsätta växa och utvecklas och det i en allt bättre dialog med våra invånare, skriver stadsdirektör Kristina Stenman i det nya numret av Jakobstad informerar (2/2019).

Det senaste numret av stadens informationstidning fokuserar bland annat på stadens arbete med att utveckla dialogen med stadens invånare samt öka invånarnas möjligheter att delta i stadens utveckling.

Som exempel nämns regelbundna invånarforum, möjligheten till respons och att staden tagit i bruk fler kanaler i sociala medier (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube och LinkedIn). Turismen har egna profiler på sociala medier kopplade till Visit Jakobstad-Visit Pietarsaari.

– Vi lyfter också fram möjligheten till fina upplevelser i närmiljön. I tidningen ingår ett reportage med en tvåspråkig familj som flyttat tillbaka till Jakobstad efter tjugo år på annan ort och om deras favoritställen i Jakobstad. Mot bakgrund av det regionala behovet av arbetskraft intervjua vi några av stadens 82 sommarjobbare om deras syn på sommarjobb och arbete i framtiden, säger kommunikatör Jeanette Östman.

I tidningen ingår en händelsekalender med plock bland evenemang som äger rum i Jakobstad under juni-december 2019.

Tidningen Jakobstad informerar-Pietarsaari tiedottaa är trespråkig med innehåll på svenska och finska samt ett sammandrag på engelska. Den har en upplaga om 12 500 exemplar och tidningen delas ut till alla hushåll i Jakobstad samt vid stadens olika verksamhetspunkter.

Mer information: Kommunikatör Jeanette Östman, 044 785 1742, jeanette.ostman@jakobstad.fi

Svensk parm2

Go back to "News"
Bottom Widgetarea